Σιδηροδρομική τραγωδία \ 42 νεκροί στα Τέμπη, 25 αγνοούμενοι

Στους 42 έφτασαν οι νεκροί και στους 25 οι αγνοούμενοι από το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, κάποιοι από τους οποίους αγνοούνται, δυστυχώς, θα προστεθούν στους νεκρούς στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα,που οφείλεται,σε διαχρονικές,παραλείψεις και αδιαφορία κρατικών στελεχών αλλα και σε ανθρώπινο λάθος… Και αυτή είναι,τώρα,η ουσία!Το μοιραίο λάθος του Σταθμάρχη!..

Στο πλαίσιο των εξελίξεων ο Υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής παραιτήθηκε και ανέλαβε ο Γιώργος Γεραπετρίτης…
Σήμερα το μεσημέρι στο σημείο βρέθηκε [Εκτός από τον κ.Καραμανλή] ο Πρωθυπουργός ο οποίος είδε με τα μάτια του την καταστροφή και ζήτησε σχετική ενημέρωση..

Λίγο αργότερα την περιοχή επισκέφθηκαν η πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατ.Σακελαροπούλου,οι Υπουργοι κύριοι Πλεύρης,Θεοδωρικάκος και η κυρία Γκάγκα.Επίσης στο σημείο βρέθηκε ο Α.Τσίπρας και πολιτική αντιπροσωπία του ΚΚΕ.

Τονίζεται ότι κυβερνήσεις,από παλίά,πήραν δισεκατομμύρια ευρώ από ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων,και το σιδηροδρομικο δίκτυο βρίσκεται ακόμη σε άλλη εποχή!..

Παρά τους επανειλημμένους ισχυρισμούς κυβερνητικών αξιωματούχων την τελευταία δεκαετία,το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας εξακολουθεί,λοιπόν,να βρίσκεται σε κακή κατάσταση.

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Μηχανολόγων ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας δηλώθηκε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του σιδηροδρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια. Ανέφερε επίσης ότι διάφορες παρεμβάσεις διαχείρισης δικτύου ως προς τις διαδρομές γίνονται χειροκίνητα. Δηλαδή, ο διακόπτης λαμβάνει μια εντολή από τον επικεφαλής του σταθμού, πηγαίνει στο σημείο και μετακινεί τα βέλη σε έναν ή τον άλλο κλάδο με μοχλούς. Και έτσι έγινε το απόγευμα της Τρίτης με εντολή του επικεφαλής του σταθμού Λάρισας.

Στη συνέχεια, ο σταθμάρχης ειδοποιεί τηλεφωνικά τον μηχανοδηγό και λαμβάνει εντολή να μπει ή να βγει από αυτή τη γραμμή. Δεν υπάρχει ψηφιακό σύστημα αυτοματοποιημένης διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει, αλλά δεν λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια.

Τραγική ειρωνία ότι το «Κέντρο Σηματοδότησης και Τηλεχειρισμού Σιδηροδρομικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος» ήταν να ανοίξει σήμερα [1 Μαρτίου]μία ημέρα μετά την τραγωδία.

Είναι απίστευτο ότι δεν υπάρχει απομακρυσμένη διαχείριση δικτύων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δεν υπάρχει ψηφιοποίηση της διαχείρισης δικτύων της Δυτικής Μακεδονίας, ούτε ηλεκτρονικός ψηφιακός έλεγχος γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη!Και αυτό γίνεται εδώ και δεκαετίες.Άρα οι ευθύνες είναι όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά!

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πέθανε ο σπουδαίος Μίμης Πλέσσας

Στέφανος Κασσελάκης από Ξυλόκαστρο : Δεν είναι δυνατόν να συνηθίσουμε την ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού

Κορυφαίοι Επιστήμονες στην ημερίδα «Σύγχρονη πρόληψη και αντιμετώπιση καρδιαγγειακών παθήσεων» στην Κόρινθο