Τη νήσο Ρω, το νοτιοανατολικό άκρο – σύνορο της χώρας, επισκέφθηκε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος συνοδευόμενος από στελέχη της Περιφέρειας, στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλοίου που έγινε ποτέ στο νησί και που κατέστη δυνατόν, μετά την κατασκευή προβλήτα από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Η επίσκεψη του περιφερειάρχη και των συνεργατών του έγινε στο πλαίσιο δοκιμαστικού δρομολογίου του πλοίου “Dodekanisos Pride” της ναυτιλιακής εταιρείας “Dodekanisos Seaways” , η οποία ζήτησε και έλαβε ειδική άδεια για να προσεγγίσει τη Ρω, προκειμένου να ελεγχθεί το βύθισμα του λιμανιού καθώς και η λειτουργικότητα του προβλήτα, πριν το έργο παραδοθεί και επισήμως.
Με την παρουσία του ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, στο ιδιαίτερων και πολλαπλών συμβολισμών νησί της Κυράς της Ρω, Δέσποινας Αχλαδιώτη, επεδίωξε να τονίσει για μια ακόμη φορά, όχι μόνο την εθνική σημασία της νήσου, αλλά και να αναδείξει την αντίληψη της Περιφερειακής Αρχής, όσον αφορά τη σημασία των έργων και την ιεράρχησή τους, αφού ο ίδιος κατ’ επανάληψη έχει τονίσει ότι δεν υπάρχουν μικρά και μεγάλα έργα, ότι τα έργα δεν κρίνονται από το ύψος του προϋπολογισμού τους, αλλά από τις ανάγκες που υπηρετούν.
Στη Ρω, για την πρώτη δοκιμαστική προσέγγιση πλοίου, μετέβησαν ο διοικητής της 95 ΑΔΤΕ, υποστράτηγος Εμμανουήλ Χατζής, ο Δήμαρχος Μεγίστης Νικόλαος Ασβέστης, οι Αντιπεριφερειάρχες Απόστολος Ασπράκης, Χρήστος Ευστρατίου, Χαρούλα Γιασιράνη και Χρήστος Μιχαλάκης, οι Αντιδήμαρχοι Μιχαήλ – Στρατής Αμύγδαλος και Δημήτρης Αχλαδιώτης, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου Νίκος Λυμπερόπουλος ο οποίος προέβη στον τελικό έλεγχο του έργου πριν την επίσημη παράδοσή του σε χρήση, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νίκος Παπασταματίου, ο ιερέας του Καστελλορίζου Γεώργιος Μαλτέζος και κάτοικοι του νησιού.
Η νήσος Ρω, είναι ένα από τα πολύ μικρά νησιά του Νοτίου Αιγαίου, που η Περιφερειακή Αρχή αγκάλιασε, υλοποιώντας για πρώτη φορά έργα υποδομής, που αλλάζουν το επίπεδο του νησιού σε ό,τι αφορά την προσβασιμότητα και την λειτουργικότητά του. Το έργο της εκβάθυνσης του λιμανιού, της κατασκευής προβλήτα και οδικού δικτύου μήκους 700 μέτρων, είναι προϋπολογισμού 1.000.000,00 € και υλοποιήθηκε από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Εκτός της λιμενικής υποδομής, κατασκευάστηκαν και δύο οδοί. Η πρώτη, από την αποβάθρα μέχρι τις εγκαταστάσεις του νησιού και η δεύτερη από τις εγκαταστάσεις προς το ελικοδρόμιο. Μέχρι τώρα, στο νησί υπήρχαν μόνο δύο στενοί χωματόδρομοι σε βραχώδες έδαφος. Σημειώνεται ότι αντίστοιχο έργο έχει ήδη ολοκληρωθεί από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και στη Νήσο Στρογγύλη.
Από τη Ρω, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Είναι μια μέρα ιστορική για τα νησιά μας και αυτό δεν είναι υπερβολή. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία, που πλοίο φτάνει και δένει στη νήσο Ρω. Από αυτή την κουκίδα γης, που η Δέσποινα Αχλαδιώτη ύψωνε επί 40 χρόνια την ελληνική σημαία, στέλνουμε και εμείς σήμερα το ίδιο μήνυμα, στη δική μας γλώσσα. Το μήνυμα της αφοσίωσης, της αγάπης για την πατρίδα. Το μήνυμα της θωράκισης των νησιών του Αιγαίου με υποδομές. Είναι η δική μας εκδοχή άσκησης πατριωτισμού. Του πατριωτισμού των έργων. Σίγουρα, μια σπουδαία εθνική υπόθεση που θα αναδειχθεί όπως της αξίζει, μετά τη σημερινή επιβεβαιωτική προσέγγιση και θα παραδοθεί όπως πρέπει στους νησιώτες και σε όλη τη χώρα. Έχουμε βάλει πολλή ψυχή, έχουμε κάνει δύσκολα έργα εκεί και είμαστε πολύ υπερήφανοι που τα καταφέραμε.
Έχουμε ξαναπεί πολλές φορές, η αξία ενός έργου δεν εξαντλείται πάντα στο τεχνικό του μέρος και τον προϋπολογισμό του. Οι λιμενικές υποδομές στο νησί της Ρω, όπως και η προβλήτα αντίστοιχα στην Στρογγύλη, που έχει ήδη παραδοθεί, είναι σίγουρα πολλά περισσότερα και όλα για όσα αξίζει κανείς να παλεύει. Το νησιωτικό σύμπλεγμα Καστελλορίζου, Ρω, Στρογγύλης, είναι η μεγαλύτερη ελληνική γη. Οι τίτλοι “βραχονησίδες” και “νησίδες” τελείωσαν εδώ. Η Ρω δεν είναι βραχονησίδα, είναι νησί. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη μάχη, να ξεριζώσουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς και αντιλήψεις, όπως ξεριζώσαμε και την αντίληψη περί άγονης γραμμής».
Λιμάνι στη Ρώ – Για πρώτη φορά πλοίο στο νησί
206